יום שבת, 14 במרץ 2020

ביטוח מוסך



מאת : ארז וילנציק מנכ"ל דריזין ביטוחים סוכנות לביטוח בע"מ

בעלי מוסכים עוסקים באופן שוטף במתן שירות עבור לקוחות ואנשים המבקרים בתוך המוסך שלהם, על בסיס יום יומי.

כל בעל מוסך חייב לערוך ביטוח למוסף שבבעלותו. המטרה בביטוח מוסכים להעניק לבעל המוסך הגנה מרבית בפני נזקים ותביעות אשר עלולים לגרום לו לקריסה כלכלית.

פוליסת הביטוח צריכה, כאמור, להיות מותאמת אל מאפייניו הספציפיים של בית העסק, אך בכל מקרה חשוב לכלול בה התייחסות לביטוח מבנה ותכולה, ממש כמו כל עסק וחנות שהיא. במקרה של מוסכים, מדובר בציוד עבודה יקר במיוחד ובמכשירים ייעודיים, אשר גניבה או תקלה באחד מהם עלולות להוביל לאובדן רווחים משמעותי בעקבות עצירה או האטה של הפעילות במקום.

בנוסף, ביטוח מוסכים צריך לכלול התייחסות לנזקים לצד ג', כאשר מדובר הן בלקוחות המקבלים שירות אשר כלי הרכב שלהם ניזוק והן בעובדים, מכאן שביטוח חבות מעבידים נכלל גם בפוליסה עבור מוסך.
מעבר לכך, כיוון שמדובר בכלי רכב, ההיתכנות לתאונות ולנזקים לציוד או לנהג עצמו היא גבוהה לעומת בתי עסק אחרים. מסיבה זו, חשוב לכסות גם אפשרות של נזקים, אשר לא נגרמים באופן ישיר מתיקון קלוקל ונראים מייד לעין, אלא גורמים לבעיה בנהיגה ברכב ומכאן לתאונה או פגיעה שהן בלתי נמנעות. הביטוח צריך לכסות, במקרים כאלה, את ההוצאות המשפטיות הכרוכות בתביעה שלקוחות יכולים להגיש כנגד בעלי המוסך.

פוליסת בעלי מוסכים תכלול כיסויים ביטוחיים בהתאם לסוג ואופי המוסך והיקפי הפעילות שלו

להלן עיקרי הכיסויים הביטוחים :
ישנן הרחבות שונות שניתן להעניק לבעלי המוסכים במסגרת ביטוח המוסך כגון:
  • הרחבת סעיף פריצה כולל גניבת חלקים מהרכב גם אם הרכב עצמו לא נגנב.
  • הרחבה מיוחדת לגניבת כלי הרכב במהלך שעות הפעילות של המוסך.
  • פרק צד שלישי מורחב הכולל בין היתר הרחבה לתאונת דרכים בעת נסיעת הרכב לצורך בדיקה.
  • אפשרות להרחיב את הכיסוי הביטוחי לביטוח אחריות מקצועית וביטוח אחריות המוצר.


אין תגובות:

פרסום תגובה

ביטוח צד ג' לרכב